A MEDIA RESEARCH FELÉ
(esztétikai profilaxis)
Az MR történetét
kutatva a múltban, hamar egy olyan határhoz érünk, amin túl már alig oszlatható
homály fed mindent. A kultúra bizonyos területein megmutatkozó anomáliák viszont
egyértelmuen arra utalnak, hogy egy MR tipusú entitás léte szükségszeru feltevés.
Az elterjedt pletyka szerint is a csoport manifeszt jelentkezését egy, a hibernált
állapothoz hasonlítható latens jelenlét elôzte meg. A hibernált állapotban történt
aktivitás meglepô módon, szinte kizárolag a konspirativ tevékenységek terminusaival
írható le. Az evidens kérdés ilyenkor, - melyet mind a csoporttal szimpatizálók,
mind kritikusai feltették - mi vagy ki okozhatta a hibernált állapotot és az
abból való kilépést? A választ ismerik minden alkalommal kategórikusan elutasítják
a konspiráció-elméleteket, így kielégítô magyarázat nélkül marad az a tény is,
hogy a csoport tagjai miért bukannak fel még számukra is sokszor meglepõ
összefüggésekben.
Kiállításmegnyitók, senki által nem látogatott, késô éjjel is nyitvatartó bárok,
nemzetközi repülôterek kietlen termináljai, egyetemi elôadótermek katedrái,
alig megnevezhetô -váratlan TV programok, rulettkaszinók katlanjai, villanyvilágítást
nélkülözô alföldi tanyák csendje, arhivumokban felejtett filmszalagok, autópálya
pihenôk, bekapcsolva felejtett computer-monitorok, nemzetközi konferenciák pulpitusai,
zálogházi sorok, bezárás elôtt álló múzeumok, filmforgatások zurzavara, házibuliból
kidobottak társasága, szexboltok kirakatai, határátlépô helyek motozószobái,
irodalmi kávéházak áthatolhatatlan füstje, videoklippek pillanatképei, egzisztencialista
lét-lehetôségek (Daseins-möglichkeiten) analizisei, antikváriumok legporosabb
polcai, könyvtárak és múzeumok büféi és mellékhelyiségei, különbözô városok
táncparkettjei és magánlakásai, taxik utastere, bevásárló központok zárás elötti
pillanatai, Media Research találkozók, önmagukból kifordult követségi fogadások,
nemzeti vendéglôk jellegtelen asztalai, koncertek szinpada és nézôtere, rég
megcáfolt teóriák gyüjteményei, színpadias gesztusok kulisszái, havasesôben
küszködô bicikli nyerge, teniszpályák zuhanyozói, szaunák gôze, ingyenes másológépek
közvetlen környezete, komphajók tévészobái, nyomdagépek olajtócsái között: itt
érdemes keresni az MR tagjait.
Aki ezek után, a csoport feladatát illetô második
kérdést fölteszi, az tükörbe pillantván, saját könnybelábadt szemeibil a következiket
fogja kiolvasni: "A felsorolásokat tagoló vesszik végtelen sorát legmegfelelibb
célszalagként kezelni."
Media Research (Bora Gábor, Sugár János) 1992